Dagskurs i Oslo. Bli proffere på 1 dag!

Dagskurs i Oslo 22. og 23.november. Kursene er lagt til torsdag og fredag, slik at du kan ta begge om du ønsker. Klikk deg videre til påmeldingssidene under for å lese alt om kursene og melde deg på. Dette er en mulighet til å få hjelp ansikt til ansikt.

 

Torsdag 22.november: Lag proffere videoer til nett! 

Klikk deg til påmeldingssiden

Dette kurset er for deg som er ganske fersk eller har litt erfaring. Du vet at video er et effektivt verktøy, men du har ikke kommet i gang eller får ikke resultatene du vil ha.

Du vil lage videoer på egenhånd for å nå ut med budskapet ditt, og markedsføre deg eller bedriften din på nett.

Her lærer du det du trenger for å lage videoer fra a til å, fra du starter å planlegge videoen til den ligger ute på nett. Vi går igjennom hvilket utstyr du trenger og hvordan du kan jobbe effektivt fra start til slutt. Vi går også igjennom hvilke videoer som funker på de ulike plattformene i sosiale medier.

 

Fredag 23.november: Bli rådyktig foran kameralinsa! 

Klikk deg til påmeldingssiden

Dette kurset er for deg som ønsker å bli en proffere formidler foran kameralinsa.

Du vil heve kvaliteten på budskapet, finne din personlige stil og fremstå troverdig og tryggere.

Her får du treningen som gjør deg proffere på bare 1 dag.

 

 

Les hele og kommenter

Påmeldingen er åpen: Nettkurset Si det med video starter 1.oktober

Høstens runde av nettkurset Si det med video er snart i gang. Visste du at én målrettet god video kan være det som står imellom deg og de neste kundene dine? Dette er kurset for deg som vil lære å bruke det aller beste verktøyet for å få flere kunder på nett.

Her kan du lese alt om nettkurset og melde deg på: 

https://www.kommunikasjonsskolen.com/p/sdmv10

Følg lenken over for å møte flere tidligere deltakere og lese hva videokurset kan gjøre for deg.

Les hele og kommenter

10 tips som gjør deg proffere

I denne videoen deler jeg 10 tips som enkelt og raskt kan gjøre deg til en bedre formidler foran videokameraet, i møterommet og på scenen.

 

Det er ingen grunn til å vente til du kan briljere før du kommer i gang med noe du vil bli god på, og nå tenker jeg spesielt på formidling gjennom videolinsa.

Du er kanskje en av de som tenker «Jeg må bli flinkere før jeg legger ut noe på nett»? Joda, du har rett i at du ikke kan legge ut hva som helst, men du må også våge å hoppe i det. Det er derfor jeg liker å gi deg trening gjennom gratiskurs og videosnutter som kan hjelpe deg over terskelen.

I denne videoen gir jeg deg 10 tips som enkelt og raskt kan gjøre deg proffere foran videolinsa, og i andre settinger der du formidler.

Vil du lære mer?

7.mai starter onlinekurset «Si det med video» som går over 6 uker på nett. Her får du undervisningen og treningen du trenger for å bli god foran kameralinsa og lage videoer som treffer din målgruppe på nett. Påmeldingen åpner 24.april og jeg sender snart ut mer informasjon.

Over 300 har gått 6 ukers kurset før deg og du kan høre hva noen av de sier på denne siden.

Håper du får nytte av de 10 tipsene jeg gir deg her.

Ha en strålende dag videre!
Eva-Charlotte

Les hele og kommenter

Vil du lage videoer på 1-2-3? Her starter du!

Vil du lage videoer raskt, så ligger nøkkelen i forarbeidet. Du trenger en videoplan, som gjør det enkelt for deg når du kommer til dagen der du faktisk skal filme.

Jeg lager mine planer enkelt i excel, med kolonnene: tittel, innhold, sted og tid.

Lag en plan for 1-2 måneder, så plotter du tidene inn i kalenderen. Jeg ville satt av en time når du allerede vet hva du skal snakke om. Er du helt fersk ville jeg satt av to timer de første gangene.

Skrevet september 17, 2017

Les hele og kommenter

Tilstedeværelse – en nøkkel til suksess.

Jeg håper du har hatt en fin sommer og gleder deg til høsten.

Jeg har nettopp kommet i gang med jobb etter at ettåringen begynte i barnehagen i august, og jeg gleder meg veldig til å hjelpe deg videre med å lage videoer som treffer målgruppa di på nett.

I denne videoen har jeg lyst til å snakke om noe som er utrolig viktig når du skal lage videoer, og det er TILSTEDEVÆRELSE.

Følg med helt til slutt – da skal jeg fortelle deg om en ny videoserie jeg skal lage til deg.

Men tilbake til TILSTEDEVÆRELSE.

Les hele og kommenter

Fallgruvene du vil unngå

Vil du vite hva du bør prøve å unngå for å lage bedre videoer? Her er 5 fallgruver, og de enkle tipsene som gjør at du ikke går i fella.

 

 

Fallgruve 1: Vi er gravalvorlige.
Fallgruve 2: Frykten for feil gjør oss stive.
Fallgruve 3: Vi setter kameraet for høyt eller lavt.
Fallgruve 4: Vi ser opp når vi tenker oss om.
Fallgruve 5: Vi henger manuset ved kameraet.

Jeg hører og ser at det snør hjemme i Norge…nesten så jeg ikke tror det. Jeg deler gjerne litt sol og varme med deg, så tankene kan fly til sommeren som snart kommer:) Her er en video til deg fra Mexico – med saltvannshår og palmesus.

Mange av videoene jeg lager er nøye planlagt, men det trenger på ingen måte å alltid være sånn. Denne videoen er tatt opp i farta, som inspirasjon til deg som tenker: «Video er ikke for meg. Det blir for avansert».
Video er nettopp for deg. Senk skuldrene, det er ikke det perfekte som gjør at du når fram til målgruppen din.

De fem fallgruvene jeg snakker om her kan hjelpe deg med å gjøre små justeringer, og ikke minst hjelpe deg til å slappe av.

Torsdag 27.april åpner påmeldingen til nettkurset «Si det med video» som går over 6 uker fra 8.mai. Her skal jeg lære deg hvordan du kan få suksess med video, slik at du når fram til målgruppen din, får flere kunder og mer business.

Det venter flere verdifulle bonuser dersom du melder deg på de første 24 timene.

Video er et verktøy som gir deg store fordeler, så ikke bli hengende etter. Gjør deg klar til å bruke video aktivt på nett.
​​​​​​​
Du hører fra meg!

Hasta la vista fra Mexico.
Eva-Charlotte :)

Les hele og kommenter

Dette fryktet jeg aller mest

 

Da jeg skulle legge ut min aller første video på nett for noen år siden svirret det mange tanker i hodet.

Kommer folk til å ville høre på meg?
Klarer jeg alt det tekniske selv? 
Blir dette bra nok?

Jeg var vant til å være i TV-bransjen som en del av et stort profesjonelt team, der jeg bare hadde ansvar for mine egen rolle som programleder. Plutselig stod jeg der alene. Det var veldig nervepirrende å publisere min første egenproduserte video. 

Les hele og kommenter

Gründeren som vil utfordre Gucci

Møt Toril Opsal Thorp, gründeren som hoppet av en toppjobb i DNB for å bli veskedesigner. Businessen fikk en boost da Kronprinsesse Victoria i Sverige ble avbildet med vesken hennes i internasjonale medier. Nå vil hun bruke video for å bli enda mer mer synlig på nett.

Veskene til Torill finner du på http://shop.hippigrace.com/

Fikk du ideer til hvordan du kan bruke video?

Eller går du med en gründerdrøm?

Legg igjen kommentaren din under.
Både Toril og jeg følger med og svarer :-)

Les hele og kommenter

Finn ut om videoene dine engasjerer

 

Lurer du på om videoene dine engasjerer på nett? Om folk velger å se hele, eller faller av etter 10 sekunder, 20 sekunder eller 30 sekunder?

For å finne ut av dette bruker jeg Wistia.com, et videolagringsnettsted som gir meg viktig statistikk på hver enkelt seer. Når du legger videoene dine ut på nettsiden derfra, kan du fort finne ut om du treffer målgruppen.

Wistia bruker jeg blant annet til markedsføringsvideoer, der det er ekstra viktig for meg at jeg skjønner meg på seernes behov og treffer riktig.

I tillegg til dette bruker jeg YouTube til videoblogger, og på Facebook poster jeg direkte fordi Facebook da gir flere visninger.

 

 

Skrevet februar 25, 2015

Les hele og kommenter

Spre videoene dine i flere kanaler samtidig

 

De fleste av oss lever hektiske liv, og da kan det være nyttig med verktøy som sparer oss for tid og krefter. Selv sverger jeg til et verktøy på nett som gjør at jeg kan spre videoer og innlegg til flere sosiale kanaler samtidig. Verktøyet jeg bruker heter hootsuite.com.

Var jeg deg ville jeg tatt en titt og testet det ut.

Men husk at for eksempel Facebook gir deg flere visninger dersom du laster videoene dine direkte opp dit.

Jeg varierer litt. Noen ganger poster jeg direkte til Facebook, andre ganger til YouTube og sprer videoen derfra.

Når det gjelder rene markedsføringsvideoer bruker jeg Wistia, fordi jeg da får god statstikk på hvor lenge seerne ser av hver enkelt video. Dette forteller jeg deg mer om i neste innlegg.

Les hele og kommenter